Sunday, 18 December 2011

Kem jati diri remaja 2011 ( 16-18 DEC 2011)


ASsalamualaikum...selamat sejahtera semua......
letih! penat and xrok ( terengganu pnye loghat) tp best sgt! bkan seme activities dye best anyway I'm enjoyed it! 3 days 2 night... ad jgk yg trseksa mse kem ni....dorm ok...blik ari pn ok....ap y x oknya? mkanan kot....herm..' bersyukurla dgan nikmat Allah kan?'

kayak and jungle trekking....best sgat! first time ekpm...tapi ape yg xdpt dilupakan...kami sesat c0z jauh tertinggal kat blakang...huhu...hujan lebat time 2.....ok gk ssat op? udara fresh! 2 jam dlam hutan... mmg lapr..kluar je dari hutan trus g mkan dlam keadaan yg bsah kuyup :)

tp yg sdhye gmbar mse kem ni xd lgsung untuk djdkan kngan....:'(

kem ni sme je ngn plkn....tdo pn kat tmpat PLKN...sbg prsediaan nk pegi....ni baru 3 hri...klau 3 blan.... hermm..xtau le 2....



Sunday, 11 December 2011

Only 0NE!

Hermmmm......hurmmm....sute je lagi....=0...paper PQS anym0re! nk abes se paper bkan men lme ag..heish..sb0r jele.....tp xpe ni last time sy nk study PQS ( Pendidikan al-quran sunnah) tapi yg pasti paper esok lbih sng dari PSI ( pendidikan syariah islamiyyah) S0 GREAt!!!! sy harap kta mampu buat yg terbaek esok.. SEM0GA ALLAH PERMUDAHKAN SEGALA URUSAN KITA KE ARAH KEBAIKAN...=) and one m0re important things...jge kesihatan baik.....TAKE CARE...ALLAH ALWAYS WITH U!




go0d luck everyone......!!!!!!!!!!!!!!!
 

Friday, 26 August 2011

ramadan mengundur diri.....

assalamualaikum...

da lme x update blog.....ape cite kwn2?...sihat....rindula...huhuhu....selasa ni dh rye kan....pd ksempatan ni....sy ingin memohom maaf diatas ksilapan yg tlah dilakukan..maaf ye....mgkin ad yg tak sngaja... mgkin jga ade yang disengajakan...(=....kullu 'am waantum bilkhair.....

!!!!SlaMt Hari RaYa!!!!


 ape2 pn..rye2 jgak..spm jgn lpe plak ye.....dh dekat pn...ad bbrpa blan je lg....make sure u'r ready tau!





Tuesday, 16 August 2011

cinta? bley p'cye ke????

apabila kita
''SAYANGKAN''
s'sorg sygilah dgn
s'baik-baiknya....
''HARGAI'' smue yg
ad pada dirinya....
tetapi,,apabila
''SAYANG'' itu
tiba-tiba hilang,,
carilah dgn
''MATA HATI''....
agar mdh utk
temui
semula..
jika ''MATA HATI''
tak m'jmpainya,,
lpasknlh dia dgn
s'baik-baiknya...
kerana ''HATI''
tak prnh menipu
seprti akal....
tetapi ingt,,sekali
kita ''SAYANG'',, kita telah mmberi
1 ''HARAPAN'' kpda
s'sorg!!!!


satu2nya cinta yang kekal abadi.....






Thursday, 11 August 2011

3 cara merawat hati yang parah...:'(

salam ramadan kareem...

ermm...nk rawat haty??? sng je....the best way : recite al-quran everyday! mmm...easy rite?... tapi sy ade bbrpa nk k0ngsi..xtaula jd ke x...xpe...let's try it first!

·         Menangis
ok..Menurut kajian, cara luahan hati atau perasaan yang terbaik adalah dengan menangis. Mungkin awk kelihatan teruk untuk beberapa hari  tp mengikut jenis kekecewaan yang awk alami. tp xpe..teruskan.. pastikan ia tidak mengambil masa yang terlalu lama. Pasti selepas awk sudah puas menangis akan berlaku perubahan yang ketara di dalam kehidupan awk..trust me....^_^

·         Luahkan perasaan awk pada kenalan yang mmhami

Suatu kekecewaan yang dialami tidak seharusnya dipendam, sebaiknya ia perlu diluahkan. Luahkan perasaan terhadap orang yang awk percaya. Jangan pendamkan perasaan sehingga ia mampu untuk mempengaruhi anda melakukan tindakan yang tidak sepatutnya.fakta :  Menurut kajian terhadap mangsa yang pernah cuba untuk membunuh diri, lebih 80% bersetuju bahawa mereka tidak meluahkan perasaan mereka kepada orang lain. Antara alasan mereka adalah kerana tidak mempunyai mana-mana perhubungan yang rapat dan tidak mahu menyusahkan orang lain. Ia sememangnya satu tindakan yang salah sekiranya anda memendamkan perasaan.mmm...so? renungkanlah ea...^_^

·         Sibukkan diri
Awk pun  boleh membuat perancangan untuk masa depan. Adakah awk  akan terus menangis untuk jangka masa setahun dari sekarang? pasti tidak bukan. lagi ok klau awk  memikirkan mengenai perancangan yang sepatutnya dilakukan daripada memikirkan mengenai kesedihan yang telah dialami. Tinggalkan kesedihan yang dialami dan jadikannya sabagai pencetus motivasi untuk anda terus berjaya pada masa akan datang. smile....^_^

ok2.....




emm.....a shorter update! assalamualaikum.....!


Tuesday, 2 August 2011

n0thing to say...~_~

assalamualaikum...kawan2 sihat x?

letih la puase ari ni....mmmmm....td ade klas kimia smpai pkul 5.30..trsgtla ltih ble ade klas ptg time2 gni.....xpe2..ni la nmenye ujian....

    • Berkata Saidina Ali, Nabi (s.a.w) telah bersabda apabila engkau melihat sehari bulan maka bacalah olehmu "AllahuAkbar" 3 kali, kemudian bacalah :
        (Segala kepujian bagi Allah yang telah menjadikan aku dan telah menjadikan engkau, dan telah menentukan bagi engkau pangkat-pangkat (darjah) dan telah menjadikan engkau tanda (kekuasaan) bagi sekalian alam) nescaya bermegah Allah akan Dia dengan malaikat dan firmanNya: Hai malaikat! saksikanlah kamu, bahwa Aku telah merdekakan daripada api neraka, atau dibacakan :
      • (Ya Allah, zahirlah Ramadan atas kami dengan keamanan dan keimanan dan dengan keselamatan dan keIslaman, Tuhanku dan Tuhan engkau Allah.)



 ~~_____________________________$$$$$ $$$       
____________________$$$$$$$__$$$$____$ $$$
_______$$$$$$$$$$_$$$$$____$$$________ _$$$
$$$$$$$$$$$$$____$$$_________________$ $$$
$$______$$$______$$$$______________$$$ $
________$$$_______$$$$$$_________$$$$
________$$$__________$$$$$$$$$__$$$
________$$$_________________$$$$$$
___$$$$$$$$$$$$$$$_____________$$$$
___$$$$$$$$$$$$$_________________$$$$
_________________$$$$$_____$$$$____$$$$
$$$$$__________$$$$________$$$$______$$$
_$$$$$$$$____$$$$__$$$$$$$_$$$$$______ $$$
____$$$$$$$_$$$$_$$$$___$$$_$$$$______ _$$$
_______$$$$$$$__$$$______$$$_$$$$_____ _$$$
_________$$$$__$$$_______$$$__$$$$$____$$$
_________$$$___$$$_____$$$$_____$$$$$$$$$
_______$$$______$$$$$$$$$$_______________
$$___$$$$________________________________
$$$$$$$___________________________________
ramadan kareem.........
sekian sahaja......assalamualaikum............huhuhu....<3

Monday, 1 August 2011

Saturday, 30 July 2011

Salam Ramadhan ~_~

selamat myambut bulan ramadan yg mulia bt smua.....exspesially 4 my family...n my friends to0!





sahabat maafkan sgala ksilapan yg tlah sy lakukan....PLEASE F0RGIVE ME...I STILL NEED U IN MY LIFE, U MAKE ME SMILE :) N MAKE ME CRY...:')


♥ Kem KeP!Mpinan pElaJar TerB!lanG ♥

salam n selamat malam ~_~......

Letih2....."rjinnye" nk g sklah es0k....3 hari brkampung kat al-flah..mmg agk mletihkan....spnjg kem 2...tiap2 ari kne denda...kte0rg pun asyik bt salh je....

senarai denda :
  • pumping
  • star jump
  • marangkak atas jalan
  • berdiri sparuh bdan
  • n so on..
AMANAH.....ble sebut je....tringt r plk kat brg amanah yg prtama....mmmm...pencil lead ...saiz.0.35..
x pnh jpe pn saiz skecil tu...cme pnah dgar je...nk dijdkan cte...aqulah org first yg mmtahkan pencil lead 2... fkir pnye fkir..mmm.."kne dnda ape la nnti ea?mmm...redha je la ea..."....nk tau x ape dndanya...?mmm..
 bt malu je....anyway....ni la cre nak disiplinkan diri...

Leading the UMMAH!
jauh termenung,ingat kat spe 2??mmm..

senyum...:)


peserta2 lelaki yg hadir
umar ramzi jd MC

khusuknye mmbca...

 ukhuwah islamiyyah

 abg sufi...

 'meh sy tlg ikat'....

 'fady2,aq ase kte kne dnde plk ekgy..."

 syum wktu pagi..hehe



cg fauzi mrasmikan kem ni

 j0m bce yasin..mmmm...

 ??????~_~???

brgambar ngan k.ida

barisan fasi2 dan urusetia..

we're the islamic leader!

Stelah mghadiri kem ni...byak pglaman.nasihat,pngajaran yg aq dapat....harap2 smua 2 bermnfaat...
pglaman yg plg best mse kem ni.."main perang2" pnglima perang : fariz, ketua strategi : jamalia, ketua ekonomi : nadrah, pegawai2 : liswana,balqis,arham,asyraff n yasin..."teamwork" is the best w0rd untuk mndapatkan kmenangan.....strategi n kwangan yg bijak pn amt dprlukan...:)....salam all~

Saturday, 23 July 2011

STCFF ( syok terlebih crew family f0rever)

huhuhu...xtaw nk tulis pe....ade idea x??? ap2 p0n....assalamualaikum kawan2....
huhuhu...mmmm...mmm....nk cte ape xtau....ha..k0ngsi pgalaman la...erm... k0ngsi pgalaman prtma bke grai sndiri...kec0h stu dnie ase....dgan k0nflik yg yg smmgnya mmningkan kpala...ish2.. x sggup!!! mls r nk cte psal 2....cte sal grai ok gk.... ni la kwan2 yang stu grai ngan aqu.... wafi, j0e,iqbal n kwan2 yg sntiase mny0kong aqu....rabiatul,bella,wana n arham.....n especiallly tuk mak rabiatul yg tersangatla sp0rting..... kat umah 2 la kt0rg lepak2 n mghabiskan mse bg mmbncgkan psal grai....alhamdulillah.. besyukur pd Allah..
 berjaya jgak kte0rg bke grai.....

tgk api2..kekgi mletup mcm ptg td plk...

j0m mai bli..murah2..

      yummy2..mmm..bestnye..


p.cik2..nk meggi 2..huhu

duk ja0h2...

ha....tringat plk stu cte....brlakunya adegan h0t kat grai aqu....mls r nk cte bab2 " mletup" ni.... anyway, thanks f0r all...

"awk2,ble nk dtg amik sy? cpat skit..."

eja cunn!!!

efah n eja.....??

we're twins..but n0t include me!

j0m bersilat!

suasana gerai..

ermm...selps brtungkus-lmus bbrapa hari....akhirnya....brjaya la jgak kt0rg dpat kuntungan...wlaupn x sbrapa...tp x kisahla...yg pnting dpat "THE NEW EXPERIENCE"..... best g2...salam!


Saturday, 16 July 2011

kem pErkaSa 14-16 JuLai 2011

assalamualaikum.....


14 org plajr tlah terpilih...7 b0ys..7 girlz...salah se0rgnya aqu.....huhu..rse???? tak happy...x sdey...tapi mmg best... dpat byak pengalaman baru...dapat petua nk jaWab s0alan2 SPM....mse mule2 sampai kat sekolah kijal,agak2 janggal c0z juz sklah kte0rg je sklah agama kat kemaman ni.... tapi dye0rg sp0rting2.....p.cik bas brhentikan bas 2 sgtla jauh....dah la beg brat semacm je...bercmpur ngan keadaan aqu yg kurg2 sihat.....huhu...p.cik2...agak2 la ckit nk berhnti 2...jauh...ksian kat kwn2 aqu ( trmasuk aqu skali )..... 


antara kwn2 ku yg trplih...

 syum yg bermakna....:)



"aina,jgn amik ag gmbar,xsmpat ag kt0rg nk posing"...."xpe....kwan2 sy c0mey2 blake..."


 sebahagian bangunan di asrama sekolah kijal



ni lah d0rm kteorg...nik bt0l....

s0ri lah ye..gambar x brape byak..ni je la yg smpat diambil..c0z bteri yg digunakan tak sesuai ngan kamera 2...anyway...thanks,kpada yg tl0ng beli bteri 2......

kawasan blakg d0rm..

akibat keb0sanan menuggu pak cik bas....pak cik2...kt0rg nk blik.....cpat2....

piece n0 war!!!!


smile.....

stiap yg berlaku psti ada hikmahnya..harap2 kem ni mmpu membri sdikit m0tivasi dan smgat bt kt0rg... aina,ain,arham,tharwah,nabihah,aisyah n wan ainatun nadrah.... majulah untuk SPM... f0r the boys... wafi,muaz,kimi,taqi,syuib,amirul,n spe s0rg agi ea...x ingat...sori yep.... SELAMAT MAJU JAYA KAWAN2 KU.......SPM 2011 BOLEH!!!!! ( dgn pnuh smangat) :)....